Sider

lørdag den 12. oktober 2013

Buksedragt til Trine.

I sidste weekend hvor jeg var afsted til Blogtræf hos Lena og Libbie i Toftlund, havde jeg forberedt mig hjemme fra og klippet ud til en masse, men heldigvis gik snakken, så blev langt fra færdig. Men så er der jo en masse at gå igang med herhjemme.
Og selvfølgelig havde jeg også pakke hjemmefra til den store guldmedalje og taget hele min maskinpark med. Da jeg så kom til Toftlund måtte jeg sande at jeg havde glemt min speader til min overlocker. Heldigvis var der mange som havde deres overlocker. Så ved at springe lidt rundt til de maskiner som var frie, lykkedes det mig at få syet en buksedragt til Trine. Mønstret er Sally fra stof2000. Stoffet er købt engang i stof&stil til 29,95 for 1,5m. Det er sådan noget strikjersey.
Desværre var halsudskæringen blevet alt for stor da jeg kom hjem og fik dragten prøvet på modellen. Tænke tænke - hvad gør man? Løsningen blev at lave en løbegang rundt i halsen og trække en tynd bukse-elastik. Resultatet blev ok og fungerer fint. Der er sat en stor neon gul i ryggen og efter ide fra Lena er sløjfen ikke ført rundt i en løbegang i taljen blot syet fast midtfor og bundet en sløjfe. Istedet er der på indersiden rundt i taljen syet en bukse-elastik fast, for at man kan holde dragten oppe og få den posede effekt af overdelen.




Nu må vi se om hun kan li at gå i den og ikke mindst finde ud af at tage den af når hun skal på toilettet. Det skal nemlig stadig gå rigtig stærkt når Trine skal tisse. Så vi vil ikke have flere tisse uheld bare fordi tøjet driller. Og undskyld for drejede billeder og dårlig kvalitet, men må hellere gribe chancen og

3 kommentarer:

  1. Hvor er den sød Lise, men kan godt se problemet med at tingene sommetider skal gå stærkt ;o)

    Mona

    SvarSlet
  2. Den er SÅ fin og sidder rigtig godt på hende. Fedt med gode fif fra en kender :-)

    SvarSlet
  3. Hvor den klæder hende, jeg håber den er let nok at få af og på, for det ville da være synd hvis den ikke blev brugt

    SvarSlet

Dejligt du kiggede forbi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails